Independent Distributor of Herbalife
Call : 0176729266
Email : anisah_syahirah@rocketmail.com

coretan ku

Sunday, April 10, 2011

Apa yang saya rasa.



Okay. Banyak problem antara aku dengan kawan aku. Salah satunya MIZA [bkn nama sebenar]. Dia suka menganjingkan orang. Suka maki orang kalo dia rasa dia tak suka orang tu dia akan tulis kat blog dia atau FB dia. Apa yang saya rasa kat sini, saya mahu luahkan apa yang saya mahu katakan kat sini dengan perasaan yang hiba.
Dia tulis kat blog tentang seseorang kawan saya. 1 kelas dah blacklist dia. Malahan, saya juga terasa sebab sy bergaduh dengan si A sebab ganggu dia tidur. Tetapi, masa rehat aritu jugak si A cite kat kawan dia minta luahan hati tak puas hati dengan saya. Saya memang suka ganggu orang tengah tidur nak2 dengan si A sebab dia EMOTIONAL GIRL! haha. Yang saya pelik, sebelum ni saya usik dia, dia marah macam biasa-biasa sahaja. Itu pun masa hari tu, saya ketuk meja dia dengan pen. Terus dia melenting. Okayla, A! Lepas ni time rehat saya tak akan kejut awak. Tetapi, tadi kami dah luahkan apa yang patot. So, bagi saya ia dah end!

Berbalik kepada si Miza ni. Dia cakap, ada kaitan tentang pelacuran sikit. Saya terasa. Mula-mulanya, saya tulis kat status FB saya tentang blog sebelumnya yang saya bertelingkah dengan mak saya. Dia yang terasa. Katanya, kau tak payah nak perli2 kt sni la....[ada lagi]. Then, dia tulis lagi kt blog dia tentang saya. Saya tulis kat blog saya tentang, 1 helai ramnut bersamaan 70 000 tahun kat akhirat. Dia fikir saya tulis tentangnya walhal saya tulis apa yang saya cakap tempoh hari dalam kelas agama. Dia terasa dia sindir saya lagi, dia cakap," kau baget pakai tudng. Pakai ketat apa suma[ada lagi]. Awak, orang lain pun sama. Yuna pun pakai suar ketak? Aritu kami terserempak saya pakai baju tanpa dedahkan aurat saya pada orang. Cuma ia cekak pinggang saya tapi masih ada space. Dia siapakan awak nak maki saya macam tu? Kemudian, dia kata saya jaja cite kat kelas 5M! SUMPAH AWAK! Saya tak cerita kat orang melainkan kat kawan saya, SASI, SHAIEDA dan UMI  jer.! Sampai hatinya. 

Sekarang, semua orang dah blacklist saya. Form 5 semua dah tahu kami bergaduh. Dia orang tak dengar kata saya lagi, sebab saya malas nak cerita kat orang sebab ia akan mengaibkan orang. Dosa besar tau! Jadi, saya cover bila orang tanya tapi dia? Mak dia, BF dia, Form 5 IJC, FB dan STPM pun dah tahu tntg ni. Saya sangat sedihla. Saya sudah tiada kawan lagi lepas ini. Saya mahu duduk sebuah pulau tanpa orang yang mengenali diri saya lepas ni. Alangkah masa cepat berlalu, blh saya melangkah pergi jauh dari merekakan. Saya tak kisah orang nak kata saya apa lepas ini. Awak di kurniakan mulut untuk bercakap, jadi silalah bercakap. Bercakap sehingga penat mengata. Saya yang dapat pahala. Terima Kasih!

Tentang, Tiq. Kami gaduh tahun lepas sampai sekarang kami tak bercakap. Kenapa? Mulutnya sama sahaja lebih kurang macam Miza! Suatu ari, I gado dengan K tentang bf. I kata pada saya, dia mahu tukar tempat dengan saya. Saya cakap, saya tak mahu. Saya sayangkan Miza dan Tiq. Jadi, saya cakap kat I, awak duduklah untuk hari ini sahaja. Lain hari tak boleh la awak. Kemudian, saya dengar Tiq kata, I, kau duduk untuk selamanya pun tak apa weyh! Saya terasa. Saya tak tahu apa silap dosa saya masa tu kat dia sampai dia macam tak hargai persahabatan saya lagi dah. Tak apa. Kemudian, sy mintak putus hubungan tanpa berfikiran panjang. yela! Orang tengah marahkan. Tiq mahu minta maaf tapi dengan kata perli. Apakah itu ikhlas namanya awak? Bagi saya tak! Itu bukan kata maaf! Jadi, itu sebab punca utama saya marah kat dia.

Kemudian, 1 kelas tak mahu kawan dengan saya lagi. Saya tak tahu apa salah silap  saya lepas tu. Beberapa minggu lepas tu, mereka kata Shapik itu buat bomohkan kat I. Jadi saya pun terlibat sama. Kenapa ek mesti saya yang kena? Saya tak pahamlah apa dengan korang! Tak apalah. Saya tak nak kata panjang lagi, korang buat kain korang sndiri, saya buat kain saya sendiri. Lepas ni, saya janji tak mahu tahu atau campur tentang urusan sama korang! Bye. Salam.

Ini blog Miza. Baca kalo sudi mahu tahu apa kata-kata yang dia lukakan hati saya.

Ini blog Tiq yang KPC tentang saya gaduh dengan Miza.
Akhir kalam, Assalamualaikum. Terima kasih baca blog "APA YANG SAYA RASA"

2 comments:

sekamar rindu said...

salam..


saya rasa happy singgah sini..

* folo ur blog..

Anisah Syahirah Ramlan said...

sekamar rindu : terima kasih sbb sudi baca "apa yang saya rasa".

mmg sy sgt memerlukan komen anda suma.
teruskan membaca blog yang ada yeah :)