Independent Distributor of Herbalife
Call : 0176729266
Email : anisah_syahirah@rocketmail.com

coretan ku

Sunday, January 27, 2013

Hidupku

Assalamualaikum

Suatu ketika dahulu aku pernah mencintai seorang lelaki yang bernama Ashraf Othman. Tapi waktu tu aku  17 tahun. Hubungan kami hanya mampu bertahan setakat 9 bulan dan perpisahan kami di akhiri dengan perpisahan dari umiku. Kelak kerana umi tak suka pernampilnnya dan latar belakang family dia. Tapi aku benar-benar sayangkan family dia yang baik sangat denganku. Tapi aku tak boleh menerimanya lagi setelah sebulan pemergiannya berlalu dengan orang baru. Yang pasti dia tak kotakan janji kami sehidup semati walau apa jua rintangan. Banyak barang yang di berikan padaku. Perfume, key chain, baju sejuk, buah tgn dari china dan tudung biru. Aunty laili pun berikan aku telekung dari Indonesia. Tapi tahun 2012, dia cari aku lagi. Tapi maaf, aku telah bersama si dia (C51)


Selepas Ashraf Othman, datang pujaan yang aku jatuh cinta pandang pertama selepas dia added aku di facebook. Dia, Zulfahmie Masfahaizad. Perkenalan kami bermula pada 9.5.2011tapi sayangnya hanya mampu bertahan setahun kemudian setelah dia pergi meninggalkan ku sewaktu aku di PLKN, Mersing. Penderitaan yang tanpa terucap. Hanya meraung air mata aku mampu meluahkan. Bagiku, biarlah dia berlalu pergi sebab dari awal lagi aku tak mampu bersamanya. Kami bagaikan langit dan bumi. Dia berlalu kerana pihak ketiga dan kini aku rasakan lebih baik kami tak berhubung lagi bukan kerana dendam tp aku tak boleh terima cara dia pergi meninggalkan ku dan kesannya aku terbawa-bawa hingga kini. PERIT!


Dan kini aku telah jatuh cinta bersama seorang lelali berasal dari Johor Bharu, Hafizul Ashraf Muhammad. Perkenalan kami bermula sejak aku tegur dia di stadium mersing. Yang kelakarnya elok dok sebelah aku sapu losyen tengah panas? Tak melekit ke apa? haha. Di situlah dia cuba menghafal nombor bimbitku. 14.7.2012, dia hubungiku melalui mesej pertama dengan panggilan kau dan aku, kemudian Nisa dan Ashraf, Manje dan Comel dan kini pelbagai nama manja kami gunakan pabila bersama. Aku tak mampu berikan sepenuh cintaku kepadanya sebab aku takut dengan terluka di hati. Yang pasti aku mencuba untuk menggenalinya lebih rapat agar percintaan kami lebih indah. Aku terima kekurangan dan kelebihannya. Dan kami berpisah lagi.


Setelah ku mencuba dan terus mencuba, lalu aku ambil keputusan yg panjang untuk bersendirian hingga waktu sudah tiba. Sudah beberapa bulan aku menyendiri dgn luka di hati. Pemergiaan Hafizul Ashraf tidaklah memberi kesan padaku mungkin kerana hbgn kami tidaklah lama. Jika ku pejamkan mata, yg terbayang hanyalah luka di tinggalkan oleh Zulfahmie. Entahla. Walaupun sudah beribu kali ku cuba memujuk hati ini, tetapi ku rela dia tidak lagi kembali. Kembalinya engkau memberikan ku sejuta kesakitan dan luka. Pergilah kau bersama dunia barumu.


Dan kini, apa yg aku hajatkan hanyalah - TIADA DEGREE DI TANGAN, TIADA CINTA UNTUKKU!
Aku rela begini dan terusan mencuba kehidupan baruku. Doakan aku sem1-6 aku mendapat anugerah Dekan untuk aku belajar di luar negara yg di sponsorkan oleh MARA sendiri. In shaa Allah. Amin.

THE END!

No comments: