Independent Distributor of Herbalife
Call : 0176729266
Email : anisah_syahirah@rocketmail.com

coretan ku

Wednesday, March 30, 2011

diet oh kurus?

di cabar oleh Bakau untuk mencapai berat badan 48kg. Tak rasa itu kepeng sangatkah? 


Shee : ahh. Tak mahu la kurus. Janji body sexy gitu atau mantap sudah. Sekarang, my weight is about 58kg. And height aku 160cm. HAHAH! Sangat gemok dan rendang. Orang kata, makan banyak anda bahagia. Begitukah aku sekarang? Hmm. Yang pasti ice cream tak akan aku tinggalkan setiap kali hang out. HAHA. 


Sebelum nak kurus, kenala buat pelbagai cara untuk kuruskan badan untuk dapat bentuk badan yg ideal. So, yang pasti sekarang aku sudah kurangkan pengambilan sambal. Sebab banyak minyak. Minyak tu lemak. Selain itu, breakfast aku sekarang hanya Nesvita flavour chocolate. Kalo lapar kat sekolah aku akan extrakan bijirin atau makan roti. Lunch patot skip. Memang orang kata lunch pun penting sebab kita memerlukan tenaga yang banyak pada siang hari. Tapi, bagi aku TAK! Petang, Isnin,Selasa & Khamis aku akan berjoging dan buat latihan yang kecil-kecilan nak bentukkan lengan, butt, perut dan peha. Jumaat, Sabtu dan Ahad aku akan buat yoga. Yang pasti, aku tak macam orang lain. Weekend adalah hari aku mencari zat-zat minerals dan vitamin. Okay. Hidup untuk makan. So, enjoykan apa yang boleh makan selagi boleh hidup. HEHE. Dan sebelum pukul 8 malam perlu makan yang boleh tahan lama sikit macam nasi(kuantiti yang sederhana). Pil kurus atau sebagainya memang aku tak amalkan dan tak akan buat. Orang kata nak cantik, kenala usaha sendiri. Biar hasilnya lambat asalkan mujarab dan sihat. So, kepada sesiapa yang nak mencuba cara aku ni selamat mencuba aku ucapkan. Kalo tak mampu, cuba try other ways nak kuruskan berat badan anda.
Atau singgah kedai LiveWell tanya pada khidmat pakar di sana tentang pemakanan dan makanan  sampingan yang ada di jual di sana.




SAYA GEMOKS!



2 comments:

JIJI YU said...

hahaa..semoga jadi nipis seadanye..dapat body yg ramping cam kerengga

Anisah Syahirah Ramlan said...

hahahah.